تشدید همکاری سایبری ژاپن، آمریکا و کرهجنوبی
به گزارش کارگروه بین الملل خبرگزاری سایبربان، سه کشور بر گسترش همکاریهای مشترک برای مقابله با فعالیتهای سایبری منتسب به پیونگیانگ تأکید کردند.
این نشست با ریاست مشترک میاکه فومیتو، سفیر مسئول سیاست سایبری و معاون مدیرکل اداره سیاست خارجی وزارت امور خارجه ژاپن، بائک یونگ جین، مدیرکل سیاست شبهجزیره کره در وزارت امور خارجه کرهجنوبی، و دیوید ویلزول، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور ژاپن، کره و مغولستان، برگزار شد.
علاوه بر این، نمایندگان طیف گستردهای از وزارتخانهها و نهادهای ذیربط سه کشور نیز در این نشست حضور داشتند.
در پایان این نشست، سه کشور بار دیگر نگرانی جدی خود را نسبت به فعالیتهای سایبری منتسب به کره شمالی، از جمله سرقت داراییهای رمزارزی و فعالیت نیروهای فناوری اطلاعات این کشور، ابراز کردند.
در بیانیه مشترک آمده است که این فعالیتها به تأمین منابع مالی برای برنامههای غیرقانونی تسلیحات کشتار جمعی و موشکهای بالستیک کرهشمالی کمک میکند.
مقامهای سه کشور در این نشست درباره راهکارهای عملی برای مقابله با این تهدیدات رایزنی کرده و بر عزم خود برای اجرای اقدامات ملموس و هماهنگ در این زمینه تأکید کردند.
ژاپن، آمریکا و کرهجنوبی همچنین بار دیگر بر تداوم همکاری نزدیک خود برای تحقق خلع کامل سلاح هستهای کرهشمالی، از جمله از طریق اقدامات مرتبط با حوزه سایبری و در چارچوب قطعنامههای شورای امنیت سازمان ملل متحد، تأکید کردند.