about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

طبق گزارش فوربس، ایلان ماسک مخفیانه در حال ساخت بزرگ‌ترین پایگاه‌داده جهان در شهر ممفیس آمریکا است.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان به نقل از فوربس،ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا مخفیانه در حال ساخت بزرگ‌ترین پایگاه‌داده جهان در شهر ممفیس آمریکا است. وی برای پیشبرد برنامه‌های خود در این زمینه به طور مخفیانه از شش ماه قبل جلساتی را با برخی سازمان‌های محلی مانند نیروهای انتظامی، مسئولان وزارت امنیت داخلی آمریکا، دفتر تحقیقات فدرال، نیروهای پلیس و غیره برگزار کرده است. هدف ماسک از این کار تقویت استارت‌آپ هوش مصنوعی خود موسوم به ایکس ای آی است. یک گروه بزرگ از اسفند گذشته برنامه‌ریزی برای تحقق این هدف را آغاز کرده‌اند. ماسک تلاش فراوانی داشته تا با مخفی‌کاری، اجازه ندهد جزئیاتی از برنامه‌های وی در این زمینه به رسانه‌ها درز کند و حتی نیروهای امنیتی وابسته به وی از حضور و عکاسی مردم از تأسیسات در حال ساخت وی جلوگیری می‌کنند، اما حالا مشخص شده که وی به دنبال ایجاد یک مرکز داده بسیار بزرگ برای پیشبرد برنامه‌های خود در حوزه هوش مصنوعی است.ماسک قصد دارد با همکاری نیروهای نظامی و قضایی مانع از نزدیک‌شدن خبرنگاران و افراد عادی به محل ایجاد این پایگاه‌داده شود. وی قبلاً نیز از نگهبانان امنیتی شخصی برای مسدودکردن جاده‌های عمومی منتهی به اماکن پرتاب فضاپیماهای شرکت اسپیس ایکس استفاده کرده بود. اولین ابررایانه ایکس ای آی در محل یک کارخانه خالی در کنار رودخانه می‌سی‌سی‌پی، در تابستان راه‌اندازی شد. در کنار این ابررایانه که کولوسوس نام‌گرفته، به‌تدریج تجهیزات و ابررایانه‌های دیگری برای ایجاد بزرگ‌ترین مرکز داده دنیا نصب خواهند شد.

با این کار شرکت ایکس ای آی به بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب و برق در ممفیس مبدل می‌شود و تامین این میزان انرژی خود به یک چالش جدی برای مسئولان محلی مبدل شده است. در حال حاضر این مرکز داده تکمیل نشده روزانه بیش از 3 میلیون و 800 هزار لیتر آب برای خنک‌کردن سرورهای خود مصرف می‌کند و برق مصرفی آن نیاز 100 هزار خانوار را برطرف می‌کند. کل برق مصرفی این مرکز داده 150 مگاوات خواهد بود که تأمین آن به ایجاد یک پست مجهز برق در منطقه نیاز دارد. ماسک هفته قبل برای تهیه فضای کافی به‌منظور ایجاد مرکز داده تازه خود 500 هکتار زمین تازه را در ممفیس تصاحب کرده که باعث نگرانی ساکنان محلی به علت امکان ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و صوتی شده است. ایلان ماسک قصد دارد تا زمان ایجاد پست های جدید برق از ژنراتورهای گازسوز برای تأمین نیاز به انرژی استفاده کند و حداقل 18 ژنراتور با ظرفیت ترکیبی 100 مگاوات به کار گرفته می‌شوند که برای تأمین برق 50 هزار خانه کافی است. این ژنراتورها باعث انتشار گسترده گازهای گلخانه‌ای و تشدید آلودگی هوا می‌شوند.

منبع:

موضوع:

تازه ترین ها
قاچاق
1405/04/02 - 19:22- آسیا

قاچاق سیستم‌های استارلینک به ایران توسط رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سیستم‌های استارلینک را به ایران قاچاق کرده است.

سوءاستفاده
1405/04/02 - 18:59- آسیب پذیری

سوءاستفاده از جام جهانی توسط مجرمان سایبری

مجرمان سایبری با استفاده از طرح‌های فیشینگ از هیاهوی جام جهانی سوءاستفاده می‌کنند.

ادغام
1405/04/02 - 17:53- هوش مصنوعي

ادغام هوش مصنوعی در برنامه‌های اصلی دولت اندونزی

اندونزی قصد دارد هوش مصنوعی را در برنامه‌های اصلی دولتی بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۹ ادغام ‌کند.