about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه در نخستین حضور عمومی ژنرال ویلیام هارتمن، سرپرست جدید فرماندهی سایبری آمریکا و آژانس امنیت ملی، به بررسی مسائل پرداختند، در حالی که از هر دو جناح نسبت به برکناری ناگهانی فرمانده پیشین، ژنرال تیموتی هاگ، ابراز نگرانی شد.

به گزارش کارگروه بین الملل خبرگزاری سایبربان، در این نشست کمیته فرعی سایبری سنای آمریکا که کمتر از ۵۰ دقیقه طول کشید، پرسش‌های مطرح‌شده عمدتاً کلی و بدون چالش بودند.

با این حال، چند تن از سناتورها فرصت را مغتنم شمرده و درباره برکناری غیرمنتظره فرمانده سابق ابراز نگرانی کردند.

سناتور جمهوری‌خواه مایک روندز، رئیس این کمیته و یکی از چهره‌های باسابقه در حوزه دیجیتال، بیان کرد:

رهبرانی که شایسته هدایت آژانس امنیت ملی (NSA) و فرماندهی سایبری آمریکا باشند بسیار اندک‌اند. چنین افرادی سال‌ها زمان و تمرکز نیاز دارند تا پرورش یابند. از دست دادن چنین فردی، بدون دلیل قانع‌کننده، ناامیدکننده است.

سناتور دموکرات، جک رید نیز برکناری هاگ را توهینی نه تنها به خدمات او، بلکه به همه اعضای نیروهای مسلح خواند و آن را نشانه‌ای از بی‌احترامی دولت به فداکاری نظامیان دانست.

پس از این اظهارات، جلسه به موضوعات فنی‌تری مانند وضعیت برنامه نوسازی «CYBERCOM 2.0»، اختیارات قانونی و چالش‌های نیروی انسانی پرداخت.

سناتور روندز از هارتمن درباره ساختار رهبری دوگانه (dual hat) که همزمان فرماندهی سایبری و ریاست آژانس امنیت ملی را در بر می‌گیرد، پرسید.

برخی نگرانند که دونالد ترامپ پس از برکناری هاگ، بخواهد این دو نهاد را از هم تفکیک کند و افراد وفادار خود را منصوب کند؛ موضوعی که دموکرات‌ها نسبت به آن هشدار داده‌اند.

هارتمن در پاسخ اظهار کرد:

رهبری دوگانه به من این امکان را می‌دهد که با سرعت، چابکی و هماهنگی لازم عمل کنم. این ساختار رهبران را مجبور به همکاری و ارائه بهترین گزینه‌ها برای امنیت ملی می‌کند.

او همچنین بر تمرکز فرماندهی سایبری بر مقابله با تهدیدات خارجی، به‌ویژه از سوی چین، تأکید کرد و با اشاره به گروه‌های هکری طوفان نمک (Salt Typhoon) و طوفان ولت (Volt Typhoon) که با دولت چین مرتبط‌اند، گفت آمریکا گزینه‌های متعددی برای مقابله با این تهدیدها در دست بررسی دارد.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که ترامپ قصد دارد هارتمن را به‌طور رسمی برای جانشینی هاگ معرفی کند، فرماندهی دیگر را منصوب کند، یا اینکه رهبری دوگانه را به دو سمت جداگانه تقسیم کرده و افراد مورد نظر خود را بر رأس هر سازمان بگمارد.

 

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد