about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

سه بیمارستان تحت مدیریت سازمان بهداشتی کاتولیک «کاوننت هلث» با یک حمله سایبری مواجه شده‌اند که این مراکز را مجبور به قطع کامل دسترسی به سیستم‌های داده کرده است.

به گزارش کارگروه حملات سایبری خبرگزاری سایبربان، کاوننت هلث علاوه بر این سه بیمارستان، چندین مرکز نگهداری سالمندان و توانبخشی تخصصی، اقامتگاه‌های زندگی کمکی و سازمان‌های بهداشتی و مراقبت از سالمندان محلی را در ایالت‌های مین، ماساچوست، نیوهمپشایر، پنسیلوانیا، رود آیلند و ورمونت اداره می‌کند.

این سازمان نزدیک به ۶ هزار کارمند دارد.

سخنگوی کاوننت هلث تأیید کرد که این حمله سایبری دو بیمارستان در ایالت مین، بیمارستان سنت جوزف و سیستم بهداشتی سنت مری و یک بیمارستان در نیوهمپشایر به همین نام (بیمارستان سنت جوزف) را تحت تأثیر قرار داده است.

این سخنگو اظهار داشت:

در روز دوشنبه، 5 خرداد (۲۶ می)، کاوننت هلث متوجه اختلال‌های غیرعادی در ارتباطات سازمان شد. به جهت احتیاط، بلافاصله دسترسی به تمام سیستم‌های داده در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های ارائه‌دهندگان خدمات را قطع کردیم.

متخصصان امنیت سایبری برای بررسی علت حادثه و بازیابی کامل دسترسی به سیستم‌ها استخدام شده‌اند.

وی افزود:

در تلاش هستیم خدمات بهداشتی را به‌طور عادی ارائه دهیم. از بیماران درخواست می‌شود تمام نوبت‌های خود را حفظ کنند. در صورت داشتن سؤال، با مطب ارائه‌دهنده خدمات خود تماس بگیرند.

سخنگو توضیح داد که این حمله تأثیر حداقلی بر مراکز مراقبت‌های پس از ترخیص سازمان داشته است، زیرا آن‌ها از سامانه بالینی متفاوتی استفاده می‌کنند.

تمام بیمارستان‌های یادشده با انتشار پیام در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های خود، اوایل این هفته بیماران را از اختلال‌های فناوری مطلع کردند.

در این پیام‌ها آمده بود که بیمارستان‌ها با مشکلات سیستمی مواجه هستند که دسترسی به تلفن و اینترنت را مختل کرده و برخی خدمات را غیرقابل ارائه ساخته است.

بیمارستان سنت مری اعلام کرد اگرچه خدمات درمانی ادامه دارد، اما زمان انتظار طولانی‌تر از حد معمول خواهد بود و آزمایشگاه‌ها تنها قادر به پردازش دستورالعمل‌های کاغذی یا دستوراتی هستند که از طریق سامانه «مای‌چارت» نمایش داده شوند.

بیمارستان سنت جوزف در نیوهمپشایر نیز اعلام کرد خدمات آزمایشگاهی فقط در پردیس اصلی بیمارستان در دسترس است و خدمات صرفاً با ارائه دستورالعمل فیزیکی قابل انجام می‌باشد.

تا روز جمعه، هیچ گروه سایبری مجرمانه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته بود.

سال گذشته، یکی از بزرگترین سیستم‌های بهداشتی کاتولیک آمریکا توسط گره باج‌افزاری بلک باستا مورد حمله قرار گرفت.

در سال ۲۰۲۵، تاکنون حملات سایبری متعددی بر مراقبت‌های بهداشتی بیمارستان‌های آمریکا تأثیر گذاشته، از جمله حادثه هفته گذشته که مراکز درمانی اوهایو را تحت تأثیر قرار داد.

یک شبکه بیمارستانی در مریلند پس از حمله سایبری در ژانویه، هفته‌ها با مشکلات فناوری دست‌و‌پنجه نرم کرد و حملات به مرکز انتقال خون نیویورک و غول دیالیز «داویتا» نیز تأثیرات خطرناکی بر مراقبت از بیماران گذاشت.

 

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد