about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

در ماه فوریه، کارشناسان عنوان کردند که تعداد حملات سایبری علیه بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی سال به سال در حال افزایش است.

به گزارش کارگروه امنیت خبرگزاری سایبربان، انجمن بیمارستان های آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، دو غول فناوری گوگل و مایکروسافت، خدمات امنیت سایبری رایگان یا با تخفیف را به بیمارستان های روستایی در سراسر ایالات متحده ارائه خواهند کرد، زیرا نگرانی ها در مورد آسیب پذیری سیستم های مراقبت های بهداشتی آنلاین افزایش یافته است.

مایکروسافت و گوگل به تلاش های مداوم انجمن بیمارستان های آمریکا و کاخ سفید برای محافظت از بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی در برابر حملات سایبری پیوسته اند.

انجمن بیمارستان های آمریکا اعلام کرد که گوگل دارایی‌هایی مانند رایانه‌ها و تبلت‌ها را بدون هیچ هزینه‌ای به بیمارستان‌های روستایی و سازمان‌های غیرانتفاعی داده و همچنین مجموعه‌ای از توصیه‌های امنیتی را برای حمایت از مهاجرت نرم‌افزاری، ا رائه می‌کند.

این شرکت همچنین در حال راه اندازی یک برنامه آزمایشی با بیمارستان های روستایی برای توسعه بسته های امنیتی متناسب با نیازهای بیمارستانی است.

به گزارش انجمن بیمارستان های آمریکا، مایکروسافت تا 75 درصد تخفیف بر روی محصولات امنیتی خود برای بیمارستان‌های دسترسی حیاتی مستقل و بیمارستان‌های اورژانس روستایی ارائه می‌کند.

بیمارستان‌هایی که در حال حاضر از راه‌حل‌های مایکروسافت استفاده می‌کنند، یک سال رایگان از پیشرفته‌ترین مجموعه امنیتی این شرکت برخوردار خواهند شد.

این شرکت همچنین ارزیابی های امنیت سایبری و آموزش کارکنان را در بیمارستان های شرکت کننده به صورت رایگان انجام خواهد داد.

ریک پولاک، رئیس و مدیر عامل انجمن بیمارستان های آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد:

امنیت سایبری اولویت اصلی بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی آمریکا است.  این یک مسئولیت مشترک است. برکسی پوشیده نیست که بسیاری از بیمارستان‌های روستایی در سرتاسر آمریکا با مشکلاتی روبه‌رو هستند، زیرا به عنوان راه نجات مراقبت‌های بهداشتی در جوامع خود عمل می‌کنند، بنابراین ایمن نگه داشتن آنها ضروری است.

در اوایل سال جاری، کارشناسان امنیت سایبری انجمن بیمارستان های آمریکا بیان کردند که تعداد حملات علیه بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی سال به سال در حال افزایش است، همانطور که هزینه دلاری برای بازپرداخت زیرساخت‌های حیاتی از مجرمانی که آن را به گروگان گرفته‌اند، افزایش می‌یابد.

به گفته مایکروسافت، سال گذشته، بخش مراقبت‌های بهداشتی بیش از هر گروه زیرساختی دیگری، حملات باج‌افزاری را گزارش کرد که نزدیک به 130 درصد افزایش را نشان می دهد.

حملات اخیر بیمارستان ها را مجبور کرده است که بیماران را به اورژانس های مختلف بفرستند یا سیستم های پرونده پزشکی آسیب دیده را به صورت آفلاین بفرستند.

یکی از بیمارستان‌های روستایی در ایلینویز آمریکا پس از اینکه یک حمله مالی آن را گرفتار کرد، مجبور شد برای همیشه تعطیل شود.

بهبودی پس از یک حمله همچنین می‌تواند زمان و هزینه داشته باشد و گاهی اوقات نیاز به ماه‌ها بازسازی سیستم‌ها دارد.

انجمن بیمارستان های آمریکا تصریح کرد که در چند ماه گذشته با ذینفعان و گروه ها کار کرده است تا دریابد که چه خدمات و راه حل هایی به بیمارستان ها کمک می کند تا امنیت سایبری خود را تقویت کنند.
 

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد