about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

مقامات اداره کیفیت محیط زیست اورگن روز چهارشنبه مجبور شدند شبکه این سازمان را در پی یک حمله سایبری به طور کامل خاموش کنند.

به گزارش کارگروه حملات سایبری خبرگزاری سایبربان، این نهاد نظارتی که مسئول پایش کیفیت هوا، خاک و آب در ایالت اورگن است، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که ایستگاه‌های بازرسی خودرو تا روز جمعه به علت این حمله تعطیل خواهند بود.

این آژانس تا زمانی که حمله به طور کامل مهار و در صورت امکان ریشه‌کن شود، در حال جداسازی سرورها و شبکه خود است تا شبکه ایزوله باقی بماند.

در به‌روزرسانی شامگاه چهارشنبه آمده است:

تیم فناوری اطلاعات اداره کیفیت محیط زیست اورگن (DEQ)، سیستم‌های اطلاعاتی سازمانی، و تیم امنیت سایبری مایکروسافت با یکدیگر در حال همکاری برای حل مشکلات امنیتی هستند. شبکه‌ها و رایانه‌های اداره کیفیت محیط زیست اورگن تا اطلاع ثانوی در دسترس نخواهند بود. اما سیستم مدیریت داده‌های زیست‌محیطی این اداره که تحت عنوان Your DEQ Online شناخته می‌شود، روی سرور مجزایی قرار دارد و هم‌اکنون در دسترس است.

این آژانس از مردم خواسته است برای اطلاع از وضعیت بازگشایی ایستگاه‌های بازرسی خودرو در روز شنبه، به وب‌سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی آن مراجعه کنند.

مقامات به پرسش‌ها درباره اینکه آیا با یک حمله باج‌افزاری مواجه‌اند یا خیر، پاسخی نداده‌اند.

ایالت‌های دیگری نیز از وقوع حملات سایبری اخیر که خدمات حیاتی دولتی را هدف قرار داده‌اند، خبر داده‌اند.

طبق گزارش رسانه محلی کی یو تی وی (KUTV)، دفتر مدافعان عمومی فدرال آریزونا از هفته گذشته پس از یک حمله باج‌افزاری تعطیل شده است.

چندین جلسه دادگاه به دلیل این حمله به ماه می موکول شده‌اند.

دفتر ثبت اسناد شهر پولاسکی در آرکانزاس اعلام کرده است که از یک حادثه سایبری که در ماه ژانویه رخ داد، بازیابی شده است.

مقامات شهرداری گودینگ در ایالت آیداهو اعلام کردند که شبکه آن‌ها در تاریخ ۲۵ مارس هدف حمله باج‌افزاری قرار گرفته است.

مدیران این شهرداری با نهادهای فدرال اجرای قانون تماس گرفته و شرکت‌های امنیت سایبری را برای مهار حادثه به کار گرفته‌اند.

آن‌ها اعلام کردند که داده‌های به سرقت رفته در حال بررسی است، اما احتمال می‌دهند که مهاجمان به اطلاعات شخصی دست یافته باشند.

تا روز پنجشنبه، هیچ‌یک از این حملات توسط گروه‌های باج‌افزاری یا هکری به‌طور رسمی به عهده گرفته نشده بود.

اما گروه باج‌افزاری کیلین (Qilin) روز پنجشنبه مسئولیت حمله‌ای به منطقه منابع طبیعی نورت پلت در نبراسکا را بر عهده گرفت.

این سازمان نیز در بیانیه‌ای تأیید کرده که در تاریخ ۲۷ نوامبر با یک حمله سایبری و سرقت داده مواجه شده است.

 

منبع:

تازه ترین ها
هک
1405/04/02 - 10:37- جنگ سایبری

هک کانال رسمی شهردار مسکو با پیام‌های حامی اوکراین

هکرها کانال رسمی شهردار مسکو را برای ارسال پیام‌های طرفدار اوکراین هک کردند.

تصویب
1405/04/02 - 10:13- هوش مصنوعي

تصویب طرح ملی هوش مصنوعی در سرزمین‌های اشغالی

رژیم صهیونیستی طرح ملی هوش مصنوعی را با هدف تبدیل شدن به قدرت برتر فناوری تصویب کرد.

واگذاری
1405/04/02 - 10:02- آسیا

واگذاری حاکمیت دیجیتال ارمنستان به آذربایجان

ارمنستان اعلام کرد که طی یک توافق‌نامه، داوطلبانه حاکمیت دیجیتال را به آذربایجان واگذار می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.