Huawei متهم به هک کردن شرکت مخابرات BSNL هند
مقامات هند بیان میکند که شرکت چینی Huawei متهم به هک کردن سیستمهای شرکت مخابراتی دولتی این کشور (BSNL) میباشند. به گزارش رویترز، تحقیقات در این زمینه راه اندازی شده، اما جزئیات کافی در دسترس نیستند.
کارشناسان امنیتی میگویند که به غیر از این مورد، یک پایگاه کنترل کننده ایستگاه تلفن همراه BSNL نیز هدف مجرمان سایبری قرار گرفته است.
نمایندگان Huawei این اتهامات را تکذیب و اظهار کردند که شعبه هندی این شرکت همچنان با مشتریان و دولت برای مقابله با هر مسئله امنیتی شبکه که ممکن است در عملیاتهای فنی و کسب و کار بوجود آیند، همکاری میکند.
این شرکت همواره به خاطر انجام جاسوسی برای دولت چین متهم شده، به ویژه توسط ایالات متحده، اما همیشه منکر اینگونه اتهامات بوده و شرکت در اینگونه فعالیتها را رد کرده است.
اخیرا، دولت بریتانیا نیز تصمیم گرفته شرکت Huawei را بیشتر تحت نظر داشته باشد./