هشدار عربستان درمورد جرایم سایبری
به گزارش کارگروه بینالملل سایبربان؛ دادستانی کل عربستان سعودی نسبت به جرم آزار و اذیت سایبری هشدار داد و تأکید کرد که هرگونه اظهار و عملی که به شخص دیگری نسبت داده شود و به او آسیب برساند، طبق قانون جرم محسوب میشود.
دادستانی کل در پستی در حساب رسمی X خود (توییتر سابق) گفت که جرم آزار و اذیت سایبری شامل اقداماتی است که از طریق ابزارهای فناوری مدرن از جمله پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و برنامههای دیجیتال انجام میشود و بر لزوم رعایت مقررات و احترام به ارزشهای اجتماعی تأکید کرد.
این مرجع قضایی عربستان عنوان کرد که قانون مبارزه با آزار و اذیت، به عنوان بخشی از تلاشهای گستردهتر برای محافظت از جامعه و ترویج رفتار مثبت در فضای دیجیتال، از حریم خصوصی، کرامت و آزادی شخصی افراد محافظت میکند.