about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

کالین آهِرن، که سه سال پیش به عنوان اولین مدیر ارشد امنیت سایبری ایالت نیویورک منصوب شد، نقش مهمی در انتقال سیستم‌های دولتی به فضای ابری و افزایش تدابیر امنیتی ایفا کرده است.

به گزارش کارگروه بین الملل خبرگزاری سایبربان، او که سابقه خدمت در نیروی زمینی آمریکا و فرماندهی تیم‌های عملیات سایبری را دارد، پس از فعالیت در بخش خدمات مالی و تدریس در دانشگاه کلمبیا، به دولت بازگشت.

آهرن معتقد است که در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته، تعداد تهدیدات سایبری و گروه‌های مهاجم به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین و ایران از ابزارهای پیشرفته سایبری استفاده می‌کنند و مجرمان سایبری اکنون به ابزارهایی دسترسی دارند که پیش‌تر تنها در اختیار دولت‌ها بود.

وی همچنین به نقش رمزارزها و اقتصاد سایه‌ای در تشویق حملات سایبری اشاره می‌کند.

نیویورک با همکاری نزدیک بین دولت ایالتی و شهری، اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام داده است.

به گفته آهرن، رعایت اصول اولیه مانند به‌روزرسانی نرم‌افزارها، احراز هویت چندمرحله‌ای و تحلیل لاگ‌های امنیتی از مواردی است که از وقوع حملات گسترده جلوگیری می‌کند.

پس از حمله باج‌افزاری به شهرستان سافولک، ایالت نیویورک واحدهای تحلیل جرائم سایبری را در پلیس ایالتی گسترش داد.

این ایالت برنامه‌هایی مانند مدیریت سطح حمله را راه‌اندازی کرده که به نهادهای محلی خدمات امنیتی رایگان ارائه می‌دهد.

همچنین، دولت قوانین جدیدی برای امنیت سایبری در حوزه‌های انرژی و بهداشت تصویب کرده است.

دولت نیویورک با بخش خصوصی همکاری نزدیکی دارد، زیرا زیرساخت‌های حیاتی اغلب توسط شرکت‌های خصوصی مدیریت می‌شوند.

در همین راستا، این ایالت یکی از اولین ایالت‌هایی بود که در سال ۲۰۱۷ مقررات دقیق امنیت سایبری برای موسسات مالی وضع کرد.

علاوه بر این، نیویورک یکی از معدود ایالت‌هایی است که حملات سایبری به زیرساخت‌های انرژی را به اندازه طوفان‌های زمستانی جدی تلقی می‌کند.

آهرن از وقوع یک حمله سایبری فاجعه‌بار که زیرساخت‌های حیاتی را مختل کند، نگران است.

او تأکید می‌کند که سطح آمادگی باید افزایش یابد و تهدیدات سایبری نباید دست‌کم گرفته شوند.

با این حال، او به آینده امیدوار است، خصوصاً به دلیل سرمایه‌گذاری‌های دولت و برنامه‌های آموزشی که سواد سایبری را از مقطع ابتدایی تقویت می‌کند.

به اعتقاد او، پرورش نیروی متخصص از دوران مدرسه و همکاری بین دولت، بخش خصوصی و نهادهای فدرال می‌تواند امنیت سایبری را در نیویورک و سایر نقاط کشور بهبود بخشد.

 

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد