برگزاری کارگاه تهدیدات سایبری و دفاع دیجیتال در بنگلادش
به گزارش کارگروه بین الملل خبرگزاری سایبربان، کارگاه «تهدیدات سایبری و دفاع دیجیتال» دیروز در دانشگاه راجشاهی (RU) برگزار شد.
این برنامه به همت دپارتمان علم و فناوری اتحادیه مرکزی دانشجویان دانشگاه راجشاهی (RUCSU) سازماندهی شد و از ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی، در ساختمان سنای دانشگاه آغاز به کار کرد.
هدف اصلی این کارگاه، افزایش آگاهی دانشگاهیان نسبت به مخاطرات روزافزون فضای سایبری و بررسی راهبردهای عملی برای دفاع دیجیتال بود.
در این رویداد، پروفسور فریدالدین خان، معاون آموزشی دانشگاه راجشاهی، بهعنوان مهمان اصلی حضور داشت.
همچنین پروفسور متیار رحمان خزانهدار دانشگاه، پروفسور افتخارالاسلام مسعود سرپرست ثبت دانشگاه، پروفسور محمد ستاور رحمان خزانهدار دانشگاه و پروفسور اختر حسین مجددر، مدیر دفتر روابط عمومی دانشگاه، بهعنوان مهمانان ویژه در این نشست شرکت کردند.
بخش اصلی کارگاه به ارائه مقالات کلیدی اختصاص داشت.
روحالامین، پژوهشگر دکتری دانشگاه مارشال در ایالات متحده، و گازیور رحمان، معاون کمیسر پلیس واحد مبارزه با تروریسم و جرایم فراملی (CTTC) پلیس کلانشهری راجشاهی، بهعنوان سخنرانان اصلی، به تشریح ابعاد مختلف تهدیدات سایبری، شیوههای نوین حملات دیجیتال و راهکارهای دفاعی در برابر این تهدیدات پرداختند.
این ارائهها با تمرکز بر چالشهای فنی، امنیت اطلاعات و نقش نهادهای دانشگاهی و انتظامی در ارتقای تابآوری سایبری انجام شد.
دانشجویان، پژوهشگران و کارکنان حوزه فناوری اطلاعات از دانشکدهها و بخشهای مختلف دانشگاه در این کارگاه حضور داشتند و در بحثها مشارکت کردند.
این برنامه با همکاری باشگاه علمی دانشگاه راجشاهی برگزار شد.
سخنرانی افتتاحیه را توفائل احمد توفا، دبیر علم و فناوری دانشگاه، ایراد کرد و مدیریت جلسه بر عهده مجاهدالاسلام سائم، دبیر معاون علم و فناوری این اتحادیه، بود.