about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

ابوظبی تا سال 2027 اولین دولت بومی کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی در تمام خدمات دیجیتال خواهد بود.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ دولت ابوظبی «استراتژی دیجیتال دولت ابوظبی 2025-2027» را اعلام کرد که تحول امارات را به سمت دولتی مبتنی بر هوش مصنوعی پیش می‌برد.

این راهبرد، که توسط وزارت توانمندسازی دولت ابوظبی (DGE) با همکاری نهادهای دولتی ابوظبی اجرا می‌شود، با هدف قرار دادن امارت به عنوان یک رهبر جهانی در دولت مبتنی بر هوش مصنوعی است و 13 میلیارد درهم را طی سال‌های 2025 تا 2027 برای تقویت نوآوری و پذیرش فناوری در امارت اختصاص می‌دهد.

هدف این راهبرد، ایجاد یک زیرساخت دیجیتالی قوی، ساخت یک پایه انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر به منظور دستیابی به پذیرش 100 درصدی رایانش ابری مستقل برای عملیات‌های دولتی و دیجیتالی کردن و خودکارسازی 100 درصد فرآیندها است. همچنین شامل توسعه یک پلتفرم برنامه‌ریزی منابع سازمانی دیجیتال (ERP)، تسهیل فرآیندها و افزایش بهره‌‌وری و کارایی می‌شود.

به عنوان بخشی از برنامه هوش مصنوعی طبق این استراتژی، دولت ابوظبی در حال سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش و توانمندسازی شهروندان خود در برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی است.

علاوه بر این، بیش از 200 راه‌حل خلاقانه هوش مصنوعی در خدمات دولتی پیاده‌سازی خواهد شد و موقعیت ابوظبی را به عنوان یک مرکز جهانی برای نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی مستحکم می‌کند. این استراتژی توسعه دستورالعمل‌ها و چارچوب‌های دیجیتالی قوی را برای اطمینان از بالاترین استانداردهای امنیت سایبری با هدف پیش‌بینی و رسیدگی مؤثر به چالش‌های آینده ترویج می‌کند.

احمد هشام الکوتاب (Ahmed Hisham Al Kuttab)، رئیس وزارت توانمندسازی دولت ابوظبی، گفت:

«استراتژی دیجیتالی دولت ابوظبی 2025-2027 منعکس کننده دیدگاه رهبری ما برای تبدیل شدن به یک دولت بومی هوش مصنوعی است و هوش مصنوعی را در تمام سیستم‌های دولتی برای آینده‌ای فعال، سریع و یکپارچه ادغام می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، فناوری‌های ابری و دیدگاه‌های مبتنی بر داده، باقت دولت ما کاملاً فعال شده و ما ارائه خدمات عمومی، بهینه‌سازی عملیات‌های دولتی و رشد اقتصادی پایدار را انجام خواهیم داد.»

استراتژی دیجیتال دولت ابوظبی مبتنی بر بیش از یک دهه تکامل دیجیتالی است و از دولت الکترونیک به سمت هوشمند بودن و اکنون به سوی خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی برای شهروندان، ساکنان و مشاغل در بخش‌ها پیشرفت می‌کند.

ابتکارات اخیر مانند «TAMM 3.0»، سومین تکامل پلتفرم تامیم و برنامه تجربه بدون زحمت مشتری در ابوظبی، راه را برای نسل بعدی راه‌حل‌ها و فناوری‌های دیجیتالی که ریشه در هوش مصنوعی، پایداری، محاسبات ابری و تجزیه و تحلیل داده دارند، هموار می‌کند.

کارشناسان معتقدند که این راهبرد تا سال 2027 بیش از 24 میلیارد درهم به تولید ناخالص داخلی ابوظبی کمک و بیش از 5000 فرصت شغلی را با حمایت از تلاش‌های امارات ایجاد می‌کند.

ابوظبی از طریق ابتکارات کلیدی، از جمله مشارکت با دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید برای ارتقاء مهارت، شورای تحقیقات فناوری پیشرفته (ATRC) برای مدل‌های زبانی بزرگ و «G42» برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی و سایر شرکای جهانی، وضعیت خود را به عنوان یک مرکز جهانی برای حکومت دیجیتال و توسعه پایدار تثبیت می‌کند.

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد