about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی کره جنوبی 3 ماهه دوم را با 11.7 میلیون مشترک 5G به پایان رساند.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ «SK Telecom»، بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی کره جنوبی، 3 ماهه دوم سال را با مجموع 11.68 میلیون مشترک در بخش 5G به پایان رساند که 51.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

این اپراتور در نیمه اول سال 2022، اضافه شدن خالص 1.81 میلیون مشتری 5G را ثبت کرد.

در پایان نیمه اول سال جاری، مشترکان 5G نیمی، 50 درصد، از کل مشترکان گوشی‌های اپراتور را تشکیل می‌دادند که این رقم در پایان سال گذشته 42 درصد بود.

شرکت مخابراتی 3 ماهه دوم را با 32.55 میلیون مشترک تلفن همراه به پایان رساند که نسبت به 3 ماهه دوم سال قبل رشد 2.9 درصدی داشته است.

در ماه نوامبر سال 2021، اریکسون، فروشنده سوئدی، همکاری با SK Telecom را با هدف پشتیبانی از شبکه‌های مستقل 5G از طریق استقرار هسته 5G با حالت دوگانه ابری اعلام کرد.

اریکسون و SK Telecom ابتدا در ماه مارس 2019 از فناوری، معماری، پیاده‌سازی و برنامه‌های عملیاتی شبکه‌های 5G بومی ابری نسل بعدی رونمایی کردند. فروشنده گفت که این همکاری جدید مبتنی بر شراکت موجود است. به گفته اریکسون، هسته 5G با حالت دوگانه روی محلول فلزی بدون پوشش خود، که به عنوان زیرساخت بومی ابری اریکسون شناخته می‌شود، مستقر شده است.

فروشنده سوئدی قبلاً تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی 5G  (RAN)و سیستم مدیریت شبکه را برای راه‌اندازی شبکه تجاری 5G خود در اختیار SK Telecom قرار داده بود.

براساس آخرین داده‌های موجود از وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعداد کل مشترکان 5G در کره جنوبی در ماه می امسال به نزدیک به 24 میلیون نفر رسید.

کره جنوبی اولین کشوری بود که شبکه‌های تجاری 5G را در آوریل 2019 راه‌اندازی کرد و در حال حاضر در 85 شهر خود از پوشش 5G برخوردار است.

طبق گزارش‌های قبلی، اپراتورهای تلفن همراه کره‌ای تا پایان فوریه در مجموع 202903 ایستگاه پایه 5G را مستقر کرده‌اند. این رقم معادل 23 درصد از کل ایستگاه‌های پایه 4G LTE نصب شده در کره جنوبی است.

در عین حال، اپراتور کره‌ای «LG Uplus» اخیراً 20 مگا هرتز طیف اضافی را برای استفاده برای 5G تضمین کرده است.

در ماه ژوئیه سال جاری، وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات گفته بود که باند فرکانسی 3.4 تا 3.42 گیگاهرتز را به ال‌جی آپلوس، علاوه بر طیف 3.42 تا 3.5 گیگاهرتزی که شرکت مخابرات به مبلغ 809.5 میلیارد وون (در حال حاضر 620.7 میلیون دلار) خریداری کرده، اختصاص خواهد داد. در سال 2018. LG Uplus  حدود 152.1 میلیارد وون برای طیف اضافی پرداخت خواهد کرد.

LG Uplus ماه ژوئیه گذشته از دولت کره درخواست کرده بود تا 20 مگا هرتز طیف اضافی برای تقویت 5G خود ارائه کند. در یک حراج دولتی در ژوئن 2018، اپراتورهای رقیب SK Telecom وKT  حدود 100 مگاهرتز طیف را تضمین کردند، در حالیکه LG Uplus تنها 80 مگاهرتز را به دست آورده بود.

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد