about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

از سال 2004، هرساله ماه اکتبر به‌عنوان ماه آگاهی بخشی سایبری در آمریکا اعلام می‌شود.

به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به مناسبت اکتبر، ماه آگاهی بخشی سایبری در آمریکا، پیام خود را صادر کرد. از سال 2004، اکتبر هرسال به‌عنوان ماه آگاهی بخشی سایبری اعلام می‌شود.


در بخشی از پیام ترامپ به مناسبت این ماه آمده است:

«تمام آمریکایی‌ها، تحت تأثیر تهدیداتی قرارگرفته‌اند که امنیت سایبری ملی ما را به چالش کشیده است. در سال‌های اخیر، بازیگران بد این عرصه، حملات مخرب سایبری را علیه بسیاری از زیرساخت‌های آمریکایی، صنایع و مشاغل بزرگ و کوچک، دولت مرکزی و دولت‌های محلی، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی انجام داده‌اند که امنیت عمومی را مختل ساخته و امنیت ملی را با خطر مواجه ساخته است. دولت آمریکا، متعهد است تا از شهروندانش در برابر این تهدیدات، محافظت نماید.

در طی ماه آگاهی بخشی سایبری، ما وابستگی ملت خود به فنّاوری و اینترنت را منعکس خواهیم کرد و همچنین، لزوم امنیت سایبری و آمادگی در برابر تهدیدات را نیز یادآور می‌شویم. حفاظت از ملت آمریکا در برابر تهدیدات سایبری، وظیفه مشترک همه ماست. چابکی و انعطاف‌پذیری ما در برابر این تهدیدات، سبب بالا رفتن آگاهی جمعی ما در زمینه رشد طبیعت این تهدیدات خواهد شد.

در 11 می 2017، من یک فرمان اجرایی که تقویت‌کننده امنیت سایبری شبکه‌های فدرال و زیرساخت‌های حیاتی ما در مواجهه با تهدیدات ملی بود را امضا کردم. فرمان اجرایی من، به امن سازی شبکه‌های فدرال کمک می‌کند و پشتیبان شهروندان آمریکایی در تعامل با صنعت برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و حفظ سبک زندگی آمریکایی است.

تمام این تلاش‌ها در کنار یکدیگر، ما را مطمئن می‌کند که کشور ما، در برابر تهدیدات سایبری قرن 21، امن است و اینترنتی در دسترس، قابل‌اعتماد و امن برای نسل‌های آینده ما، ایجاد خواهد کرد. در سیاست‌های امنیت سایبری دولت من، آمریکا و جهان، به سمت داشتن اینترنت آزادتر و امن‌تر حرکت می‌کنند و این موضوع، سبب ترویج نوآوری و رونق اقتصادی می‌شود. ما این کار را، در کنار احترام به حریم خصوصی و جلوگیری از اختلالات سایبری، سرقت و کلاه‌برداری انجام خواهیم داد.

در این ماه به‌طور ویژه، من کلیه بخش‌های عمومی و خصوصی را به همکاری بیشتر با یکدیگر در زمینه اطلاعات، دستورالعمل‌ها و ابزارهایی تشویق می‌کنم که آن‌ها برای ارتقاء و بهبود ایمنی و امنیت در عصر دیجیتال، نیاز دارند. همچنین، من همه آمریکایی‌ها را تشویق می‌کنم تا در مورد حفاظت از خودشان، بیشتر یاد بگیرند و با کمپین‌های وزارت امنیت داخلی همکاری کنند.
هم‌اکنون، من، دونالد جی ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، به لطف قدرتی که به‌واسطه قانون اساسی آمریکا به من داده‌شده است، اکتبر 2017 را به‌عنوان ماه آگاهی بخشی امنیت سایبر ملی اعلام می‌کنم. من از مردم، کمپین‌ها و مؤسسات مختلف در ایالات‌متحده آمریکا می‌خواهم تا اهمیت امنیت سایبری را درک کنند.»

 

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد