about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

اینتل گفته است در قالب برنامه‌ای دو قسمتی قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر خالص برساند. تیم آبی در قدم اول اقداماتی تا سال ۲۰۳۰ انجام می‌دهد.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ؛ اینتل در قالب بخشی از پروژه‌‌اش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کره‌ی زمین اعلام کرده است که انجام یک‌سری اقدامات قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر خالص برساند. براساس گزارش ZDNet، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، گفته که آثار تغییرات اقلیمی تهدیدی فوری در سطح جهان است و باید «با اقداماتی فوری» و «تفکر تازه درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد جهان» از کره‌ی زمین حفاظت کرد.

به گفته‌ی مدیرعامل اینتل، این شرکت که یکی از رهبران بازار طراحی و تولید قطعات نیمه‌هادی محسوب می‌شود «در جایگاهی منحصربه‌فرد برای رقم زدن تفاوت‌ها» قرار دارد و این تفاوت‌ها نه‌تنها فعالیت‌های کاری این شرکت را متحول می‌کند بلکه باعث می‌شود مشتریان، شرکای تجاری و کل زنجیره‌ی تأمین اینتل اقداماتی معنادار انجام دهند.

اینتل در راه رسیدن به هدف نهایی‌اش در سال ۲۰۴۰، یک‌سری هدف برای سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است که این موارد را شامل می‌شود: استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از انرژی برق تجدیدپذیر در سراسر عملیات‌های جهانی، سرمایه‌گذاری تقریباً ۳۰۰ میلیون دلاری با هدف حفظ ذخیره‌ی انرژی در کارخانه‌ها، ساخت کارخانه‌های جدید برای مطابقت با استانداردهای پروژه‌ی LEED شورای ساختمان سبز ایالات متحده و آغاز پروژه‌ی تحقیق و توسعه‌ی جدید در صنایع مختلف برای شناسایی مواد شیمیایی سبزتر با تأثیر کمتر روی گرمایش جهانی.

اینتل می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گاز گلخانه‌ای ناشی از فعالیت زنجیره‌ی تأمین خود را حداقل ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین انتشار گازهای مضر در اثر تولید پلتفرم‌های مرجع برای فرم فاکتورهای مصرفی به‌میزان ۳۰ درصد یا بیشتر کاهش پیدا می‌کند. در همین بازه‌ی زمانی میزان بهره‌وری انرژی ریزپردازنده‌های کلاس مصرفی و سرور ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

در کنار این‌ها اینتل پیش‌بینی می‌کند با اعمال تغییراتی در روند تولید، تا سال ۲۰۲۵ میزان بهره‌وری انرژی پردازنده‌های گرافیکی مجزا را پنج برابر افزایش دهد.

اینتل می‌گوید همکاری با مشتریان و دیگر شرکای تجاری نظیر Submer یکی از اقدامات کلیدی این شرکت برای دستیابی به هدف بزرگ سال ۲۰۴۰ محسوب می‌شود. علاوه‌براین اینتل مشغول کار روی ایده‌‌ای برای کاهش ابعاد مین‌بردها است.

اینتل تنها شرکت صنعت فناوری نیست که از برنامه‌هایش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پرده برمی‌دارد. پیش‌تر آمازون، گوگل و IBM نیز بیانیه‌های مشابهی منتشر کرده‌اند.

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد