about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

شرکت انرژی هسته‌ای و شورای امنیت سایبری امارات در راستای تقویت تاب‌آوری سایبری یکدیگر با هم به توافق رسیدند.

به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ شرکت انرژی هسته‌ای امارات (ENEC) برای حمایت از توسعه و بازنگری راهبرد‌ها، سیاست‌ها و استانداردهای حاکم بر امنیت سایبری بخش انرژی امارات، با شورای امنیت سایبری امارات یک یادداشت تفاهم امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی WAM، این تفاهم‌نامه اتحاد راهبردی بین دو سازمان را از طریق تبادل اطلاعات، تخصص و پشتیبانی آموزشی افزایش می‌دهد و شرکت انرژی هسته‌ای امارات کارشناسانی را برای ایجاد یک مرکز عملیات امنیتی در سطح ملی ارائه می‌دهد.

محمد ابراهیم الحمادی، مدیرعامل شرکت انرژی هسته‌ای امارات در اظهاراتی گفت:

این همکاری گام مهمی در مسیر تکامل راهبرد‌های سایبری و پیشبرد بیشتر ثروت فکری کشور است. امنیت سایبری یک تمرکز حیاتی برای شرکت انرژی هسته‌ای امارات است، زیرا ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که برای جلوگیری از هرگونه چالش بالقوه سایبری مجهز هستیم. ما از طریق همکاری نزدیک با شورای امنیت سایبری کشورمان، متعهد به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها و اطمینان از تقویت جایگاه خود به‌عنوان یک رهبر جهانی در نوآوری با پیشرفته‌ترین سیستم‌های سایبری هستیم.

نیروگاه انرژی هسته‌ای برکه امارات (The Barakah Nuclear Energy Plant) که توسط شرکت انرژی هسته‌ای امارات راه‌اندازی شده، اولین نیروگاه انرژی هسته‌ای کاملاً دیجیتالی شده در جهان است. تمام سیستم‌های این نیروگاه با استانداردهای سایبری تأییدشده شورای امنیت سایبری امارات منطبق هستند.

دکتر محمد حمد الکویتی، رئیس امنیت سایبری دولت امارات گفت:

هدف این تفاهم‌نامه، متحد کردن تلاش‌ها و قابلیت‌ها به‌منظور توسعه و انتشار فناوری‌های مدرن است که باعث افزایش و کمک به ایجاد زیرساخت‌های محافظت‌شده می‌شود.

این تفاهم‌نامه بر اساس اولین مجمع رهبری سایبرانرژی است که اخیراً توسط شرکت انرژی هسته‌ای امارات با مشارکت شورای امنیت سایبری امارات سازمان‌دهی شد و با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت انرژی ایالات‌متحده و کارشناسان برجسته بین‌المللی برگزار شد. در این مجمع بیش از 117 کارشناس، بهترین شیوه‌ها را برای فعال کردن انتقال انرژی پاک به اشتراک گذاشتند.

شورای امنیت سایبری و شرکت انرژی هسته‌ای امارات همچنین در سال 2023 میزبان یک مجمع رهبری سایبرانرژی دیگر خواهند بود تا موضوعات مرتبط با راهبردها و اجرای امنیت سایبری را برجسته کنند.

بر اساس مفاد این توافقنامه، این دو نهاد اماراتی در راستای توسعه و اجرای تمرین‌های دوره‌ای در بخش انرژی برای پاسخگویی به هرگونه رویداد سایبری همکاری خواهند کرد.

در اخبار اخیر، شرکت انرژی هسته‌ای امارات اعلام کرد که شرکت تابعه عملیات و تعمیر و نگهداری آن، شرکت نواح انرژی (نواح)، با موفقیت واحد 3 نیروگاه انرژی هسته‌ای برکه را به شبکه انتقال امارات متصل کرده است.

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد