about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

کارشناسان آمریکایی معتقدند در صورت بروز حمله سایبری جدید به سیستم سوخت‌رسانی این کشور، بازگشت به شرایط عادی 4 تا 6 هفته طول خواهد کشید.

به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ در اوایل سال جاری میلادی شرکت توزیع سوخت کلونیال پایپ لاین آمریکا هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که منجر به ایجاد بحران در سیستم سوخت‌رسانی و هجوم وحشتناک مردم این کشور برای خرید سوخت شد.

مقامات بخش مدیریت اضطراری کارولینای شمالی اتفاقات رخ‌داده را بررسی کردند و گزارشی را منتشر کردند که نشان می‌داد اگر بسیاری از مردم به دلیل ویروس کرونا دورکار نبودند، کمبود سوخت می‌توانست اوضاع را بحرانی‌تر هم کند.

گری هریس (Gary Harris)، مدیر اجرایی بخش بازاریابی سوخت کارولینای شمالی اعتراف کرد:

سیستم سوخت‌رسانی ما به‌گونه‌ای طراحی نشده که همه‌ی افراد هر 24 یا 48 ساعت یک‌بار بتوانند برای سوخت‌گیری مراجعه کنند که اگر چنین بود سیستم سوخت‌رسانی ما با خشکی مواجه می‌شد.

طبق گزارش مقامات آمریکایی اکنون‌که افراد بیشتری به محل کار خود بازگشته‌اند، در صورت بروز یک حمله سایبری به سیستم سوخت‌رسانی این کشور دوره بازیابی بین 4 تا 6 هفته به طول خواهد انجامید.

هریس در ادامه گفت:

در صورت بروز حمله سایبری ما با مردم عصبانی مواجه خواهیم شد که خرید سوخت را حق خود می‌دانند؛ بنابراین به دولت توصیه می‌کنم عادت‌های خرید سوخت توسط مردم را تنظیم کند تا دولت منابع سوخت بیشتری در اختیار داشته باشد نه اینکه تمام سوخت را در یک روز مصرف کنند.

وی در انتها خاطرنشان کرد:

رانندگان در طول بحران‌ها، چه حمله سایبری، نشت سوخت یا یک طوفان بزرگ باشد، باید عادت‌های خرید منظم خود را حفظ کنند تا به افزایش عرضه کمک کنند.

اما در پروژه حمله سایبری به شبکه سوخت‌رسانی ایران که باهدف ایجاد نارضایتی عمومی انجام شد، بااطلاع رسانی به‌موقع رسانه‌های داخلی، صبر و هوشیاری مردم و اقدامات سریع مسئولان توطئه دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم ازجمله رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای تروریست خنثی شد. هرچند توصیه می‌شود با اجرای سیاست‌های امنیت سایبری مستحکم‌تر از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

به‌هرحال حملات سایبری باز هم نشان داد ایرانی‌ها با روحیه جمعی و هم‌دلی خود قادرند بر هر مشکلی پیروز شوند؛ اما همین نوع حملات اختلاف میان شهروندان و دولت آمریکا را بر ملا کرد. مردم آمریکا از طرفی با هجوم به جایگاه‌های سوخت و مقامات آمریکا هم با محدود کردن عرضه سوخت به دنبال حل مشکلات خود بودند.

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد