about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

مرورگر اج (Edge) جایگزین IE می‌شود

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان مایکروسافت بار دیگر به کاربران یادآوری کرد که زمان توقف استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) فرا رسیده است و این شرکت در ماه‌های پیش رو رسما این مرورگر را با مایکروسافت اج جایگزین می‌کند. با وجود آنکه هنوز عده‌ای از کاربران تمایلی به مهاجرت از این مرورگر قدیمی ندارند، مایکروسافت تاکید کرد که عمر اینترنت‌اکسپلورر به پایان رسیده است و از کاربران خواست دیگر از این مرورگر استفاده نکنند.

این شرکت به کاربران یادآوری کرد اینترنت اکسپلورر در ژوئن سال ۲۰۲۲ از ویندوز ۱۰ بازنشسته می شود و مایکروسافت اج(Edge) جای آن را می گیرد. به نظر می رسد بعضی از کاربران تمایلی به این مهاجرت ندارند و مایکروسافت مجبور شده است تاکید کند عمر اینترنت اکسپلورر به پایان نزدیک شده است. این غول نرم افزاری اعلام کرد همان طور که پیش از این اعلام شد، آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز، در مایکروسافت اج است.

اپلیکیشن اینترنت اکسپلورر ۱۱ (IE۱۱) از ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۲ در برخی از مدلهای ویندوز ۱۰ از کار می‌افتد. از آنجا که این برنامه دیگر در ویندوز پشتیبانی نمی‌شود،  پس از این تاریخ، کاربران در صورت تلاش برای دسترسی به اینترنت اکسپلورر، به مایکروسافت اج هدایت خواهند شد.

مایکروسافت نخستین بار تصمیم برای توقف پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ در ویندوز ۱۰ و مایکروسافت ۳۶۵ را، در اوت سال ۲۰۲۰ اعلام کرد و از آن زمان به تدریج خدمات برای این نرم افزار را متوقف کرده است. مهلت اینترنت اکسپلورر در مایکروسافت ۳۶۵ در اوت سال ۲۰۲۱ بسر رسید و اگرچه بعضی از اپلیکیشنها ممکن است همچنان از طریق این مرورگر کار کنند اما کاربران تجربه بسیار ضعیفی را مشاهده می کنند.

ابزارهای خارجی مانند «جست و جوی گوگل» (Google Search) پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر را در اکتبر سال ۲۰۲۱ متوقف کردند و این مرورگر به «جست و جوی بینگ» (Bing) متکی شد و پشتیبانی از سایر اپلیکیشنهای گوگل مانند اسناد و ورک اسپیس هم در مارس سال ۲۰۲۱ حذف شده بود.

مایکروسافت اج در بازار جهانی مرورگرها عملکرد قوی دارد و آمارهای اخیر نشان می دهد این مرورگر در آستانه جلو زدن از سفاری اپل است. بر اساس گزارش تِک رادار، طبق جدیدترین آمار «استیت کانتر»، مایکروسافت اج اکنون در ۹.۵۴ درصد از رایانه های رومیزی در سراسر جهان استفاده می شود و اندکی عقبتر از مرورگر سفاری (Safari) با نرخ استفاده ۹.۸۴ درصد قرار دارد؛ حالی که کروم گوگل با سهم ۶۵.۳۸ درصدی، پیشتاز این بازار است.

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد