سومین نشست کمیته امنیت سایبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمانهای وابسته
به گزارش کارگروه بین الملل سایبربان، در این جلسه، مهندس رضوی، رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، به بیان چالشها و موانع اجرای الزامات و دستورالعملها پرداخت.
پس از آن نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل، با تاکید برلزوم تغییر تفکر و ادراک، درباره مفهوم تهدیدات سایبری، اهتمام و دغدغه نسبت به مقوله امنیت در مدیریت ارشد سازمانها را در اجرای الزامات و به تبع آن، افزایش تابآوری زیرساختها مهم دانستند و تاکید کردند رفع بسیاری از نقاط ضعف نظیر پیکربندیهای ناقص با هزینه و بودجه کم نیز امکان پذیر است.
معاون حوزه حمل و نقل و خدمات اجتماعی مرکز افتا نیز در این نشست با اشاره به لزوم اجرای طرح امنسازی ابلاغی این مرکز، برنامه هماهنگ امنسازی در سطح آن وزارتخانه به همراه زمانبندی و خروجیهای تعیینشده در هر مرحله را تشریح کرد.
وی گفت: در حین اجرای این برنامه هماهنگ، مرکز افتا با ارائه مشاوره و رهنمودهای لازم بر کیفیت اجرای آن نظارت دارد و در پایان اجرای این برنامه، در قالب تیم مشترک با سازمان بازرسی کل کشور، از دستگاهها، بازرسی خواهد شد.
در ادامه این نشست، تجارب رسیدگی به حملات سایبری اخیر و نحوه پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری مشابه توسط کارشناسان مرکز افتا مرور و چند نمونه واقعی سوء استفاده از آسیبپذیریها تشریح شد.
ایجاد وحدت رویه و همافزایی بین مرکز افتا، سازمان پدافند غیرعامل و سازمان بازرسی کل کشور در راستای تحقق نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی و در حمایت، هدایت و نظارت بر امن سازی فضای مجازی دستگاههای زیرساختی، از مهمترین اهداف برگزاری این نشست مشترک بود.