about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

انتشار شده در تاریخ

تقویت امنیت سایبری بندر لس‌آنجلس

طی توافق‌نامه‌ای جدید یک شرکت فناوری آمریکایی، امنیت سایبری بندر لس‌آنجلس را تقویت خواهد کرد.

به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ بر اساس یک توافق‌نامه چندساله، شرکت IBM موظف شد با استفاده از فناوری ابری و امنیتی خود شرایط دفاعی زنجیره تأمین بندر لس ‌آنجلس را تقویت کند. این شرکت با راه‌اندازی یک مرکز بازیابی سایبری تهدیدهای سایبری را شناسایی کرده و به سهامداران بندر کمک می‌کند تا در برابر حوادث مخرب سایبری ایمن بمانند.

مشارکت شرکت IBM به این دلیل است که بندر لس‌آنجلس در حال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دیجیتال است تا کارایی سیستم باربری و اطلاعات را در سراسر زنجیره تأمین خود بهبود بخشد.

مرکز یادشده به‌عنوان یک مرکز امنیتِ اطلاعات و عملیات فعالیت خواهد کرد تا همکاری‌ها در زمینه تهدیدات سایبری به‌صورت خودکار انجام شود تا این همکاری‌ها فراتر از همکاری‌های سنتی باشد. سهام‌داران این بندر می‌توانند با این مرکز در زمینه تهدیدات سایبری تبادل اطلاعات کنند.

ژن سروکا (Gene Seroka) مدیر اجرایی بندر در اظهاراتی گفت:

این مرکز یک سیستم هشدار سریع برای دفاع بهتر از بندر و سهامداران آن در برابر تهدیدات سایبری ارائه خواهد داد که منجر به دانش جمعی بیشتر، افزایش اشتراک اطلاعات در سراسر اکوسیستم بندر شده و به حفظ جریان محموله‌های مهم کمک خواهد کرد.

طبق این توافق سه‌ساله که 6.8 میلیون دلار ارزش دارد شرکت IBM باید خدمات و نرم‌افزارهای امنیتی خود را برای طراحی، نصب و راه‌اندازی و نگه‌داری از این مرکز اختصاص دهد.

علاوه بر این، شرکت IBM قصد دارد طی یک همکاری از پلتفرم مدیریت اطلاعات سازمانی TruStar برای هوشمند سازی توزیع اطلاعات در بین سهام‌داران بندر لوس‌آنجلس استفاده کند.

بندر لوس‌آنجلس که یک کانون مهم کانتینری برای سواحل غربی آمریکا است، در هفتم دسامبر، دارای 16 کشتی کانتینر دار و دو تانکر بود.

این سرمایه‌گذاری تنها چند هفته پس‌ازآن صورت گرفت که مسئولین سواحل غربی بندر کنویک آمریکا به دلیل یک حمله باج افزاری مجبور شدند پرونده‌های دیجیتال خود را با استفاده از فایل‌های پشتیبان آفلاین بازسازی کنند. در این حمله مجرمان سایبری با دور زدن فایروال‌ها و نرم‌افزارهای ضدویروس، دسترسی مدیریت پورت به سرور خود را مسدود کرده بودند.

بدافزارها در برخی موارد از موانع سر راه خود عبور کرده و برای سرور گروه‌های بزرگ حمل‌ونقل مشکل ایجاد می‌کنند. قربانیان حملات سایبری دریایی شرکت‌های کشتیرانی جهانی، سازمان بین‌المللی دریایی، کشتی‌های تفریحی و موارد این‌چنینی هستند.

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد