about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

گوگل، غیرفعال کردن برنامه‌های کروم را تا ماه ژوئن 2022 به تأخیر می‌اندازد.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ گوگل قصد دارد به شما امکان استفاده از برنامه‎های کروم را کمی طولانی‌تر بدهد؛ این شرکت از تمدید برنامه زمانی خود برای پایان دادن به پشتیبانی از نرم‌افزار (از طریق 9to5Google) خبر داد.

اگر با برنامه‎های کروم آشنایی ندارید، آنها برنامه‌هایی هستند که در کروم نصب می‌شوند و مشابه برنامه‌های راه‌اندازی شده از دسکتاپ خودتان مانند «Pocket»، برنامه خواندن بعداً، محسوب می‌شوند. آنها به‌طور گسترده پذیرفته نشده‌اند و گوگل گفت که تقریباً یک درصد کاربران ویندوز، مک (Mac) و لینوکس (Linux) به‌صورت فعال از برنامه‌های بسته‌بندی شده کروم استفاده می‌کنند. در ماه اوت سال 2016، شرکت برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی خود را از پلتفرم تمام کند.

در ماه ژانویه امسال، گوگل اظهار داشت که دیگر برنامه‌های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس کار نخواهند کرد؛ از نظر فنی، این شرکت مهلت نهایی را تا ماه ژوئن سال جاری معرفی کرده بود، اما به نظر این زمان طولانی‌تر است. در حال حاضر، گوگل گفته که این برنامه‌ها روی پلتفرم‌ها تا ماه ژوئن 2021 فعال خواهند بود. سازمان‌ها می‌توانند پشتیبانی خود را از برنامه‌های کروم روی این پلتفرم‌ها تا یک سال دیگر، یعنی حدوداً تا ماه ژوئن 2022، ادامه دهند.

اگر شما کاربر «Chrome OS» هستید، باید بدانید که گوگل به جای ژوئن سال آینده، پشتیبانی خود را تا ماه ژوئن 2022 ادامه خواهد داد؛ اما مهم نیست که شما از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید، زیرا گوگل تا مدت زمان تعیین شده از تمام پلتفرم‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

توسعه کروم کماکان ادامه خواهد داشت و درواقع این یکی از گزینه‌هایی است که گوگل به‌صورت متناوب برای توسعه دهندگانی که به گذر از برنامه‌های کروم نیاز دارند اما همچنان می‌خواهند عملکردهای مشابه را در مرورگر کروم ارائه دهند، توصیه می‌کند.

منبع:

تازه ترین ها
قاچاق
1405/04/02 - 19:22- آسیا

قاچاق سیستم‌های استارلینک به ایران توسط رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سیستم‌های استارلینک را به ایران قاچاق کرده است.

سوءاستفاده
1405/04/02 - 18:59- آسیب پذیری

سوءاستفاده از جام جهانی توسط مجرمان سایبری

مجرمان سایبری با استفاده از طرح‌های فیشینگ از هیاهوی جام جهانی سوءاستفاده می‌کنند.

ادغام
1405/04/02 - 17:53- هوش مصنوعي

ادغام هوش مصنوعی در برنامه‌های اصلی دولت اندونزی

اندونزی قصد دارد هوش مصنوعی را در برنامه‌های اصلی دولتی بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۹ ادغام ‌کند.