about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

انتشار شده در تاریخ

با اینترنت اکسپلورر خداحافظی کنید

مایکروسافت اعلام کرد سال آینده پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر را متوقف می‌کند.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ؛ مرورگر Edge مایکروسافت پس از معرفی در ژانویه امسال (دی ماه 1398)، با استقبال پرشوری مواجه شد و به‌سرعت توانست در لیست محبوب‌ترین مرورگرها، پس از کروم جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. حالا نیز مایکروسافت اعلام کرد سال آینده پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر را متوقف می‌کند.
طبق خبر منتشرشده، مایکروسافت در تاریخ 17 اوت سال 2021 (364 روز دیگر) با مرورگر قدیمی خود خداحافظی می‌کند. پس‌ازاین تاریخ بسیاری از برنامه‌های خدماتی مایکروسافت از قبیل Outlook، OneDrive و Office 365 نیز دیگر از مرورگر Internet Explorer 11 پشتیبانی نمی‌کنند.
اپلیکیشن ویدیو کنفرانس و تماس تصویری Teams حتی سریع‌تر از این تاریخ و در روز 30 نوامبر (10 آذر) امسال به پشتیبانی از این مرورگر پایان می‌دهد.

البته Microsoft مدعی شد این مرورگر هنوز هم به‌طور کامل از بین نمی‌رود و سازمان‌ها هنوز می‌توانند از سایت‌هایی که مخصوصاً برای این مرورگر طراحی‌شده، استفاده کنند. اما هنوز مشخص نیست چه زمانی اینترنت اکسپلورر به‌صورت کامل از ویندوز 10 حذف می‌شود.
لازم به‌ذکر است که مرورگر جدید اِج دارای یک حالت سازگاری با اینترنت اکسپلورر 11 بوده و مهاجرت از مرورگر قدیمی به مرورگر جدید مایکروسافت را برای کاربران آسان می‌کند.

همانطور که می‌دانید مرورگر جدید Edge بر پایه‌ی کرومیوم است، اما نسخه‌ی Legacy آن بر پایه‌ی کرومیوم نبوده و مایکروسافت پشتیبانی از این نسخه‌ اِج را نیز در تاریخ 9 مارس 2021 (19 اسفند 1399) متوقف می‌کند. پس‌ازاین تاریخ نسخه‌ی Legacy مرورگر Edge دیگر بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کند و استفاده از این مرورگر به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شود.
البته اگر آپدیت‌های اخیر ویندوز را دریافت کرده باشید، احتمالاً سیستم شما به جدیدترین نسخه‌ی Edge مجهز بوده و ازاین‌جهت نیازی به نگرانی نیست. اما اگر مانند بسیاری از کاربران به دلیل مشکلات همیشگی بروزرسانی‌های ویندوز از آن‌ها فراری هستید و از این دو مرورگر قدیمی استفاده می‌کنید، حتماً تا یک سال آینده مرورگر خود را به‌روزرسانی کنید.

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد