about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

در حالی که مدت چندانی از ارائه نسخه تازه iOS نگذشته است، مشکلاتی مانند دسترسی غیرمجاز به فهرست مخاطبان و تصاویر سر برآورده‌اند و به‌تازگی زمزمه‌هایی درباره باگ جدیدی به گوش می‌رسد که باعث ارسال ناخواسته پیام می‌شود. 

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ راهکاری که اپل برای بهبود تجربه ارسال پیام در  iOS 12 در پیش گرفت، به یک مشکل عمده برای کاربران ختم شده است.

در حالی که مدت زیادی از ارائه نسخه جدید سیستم عامل iOS نگذشته مشکلاتی از قبیل دسترسی غیرمجاز به لیست مخاطبان و تصاویر سربرآورده اند و اخیرا نیز زمزمه های در مورد باگ جدیدی به گوش می رسد که باعث ارسال ناخواسته پیام می شود. برای مثال ممکن است یک پیام شخصی را برای فرد خاصی ارسال کنید ولی iOS 12 فرد دیگری را به عنوان دریافت کننده تعیین کنید.

این باگ نتیجه اصلاحاتی است که اپل برای بهینه سازی iMessages در iOS 12 صورت داده و هدف از آن دسته بندی تمام پیام های یک مخاطب در یک رشته بوده، حتی در صورتی که این مخاطب چندین شماره یا ایمیل مختلف داشته باشد. اگرچه این ایده در حالت تئوری مطلوب به نظر می رسد اما ظاهرا پیاده سازی آن چندان موفق نبوده و به مشکلاتی برای برخی از کاربران منجر شده است.

برخی از شکایت های افراد درباره این مشکل در انجمن کاربران اپل قابل مشاهده است. بر این اساس گاهی اوقات پیام های دو فرد کاملا مجزا در یک رشته قرار می گرفته و در نتیجه پیام های ارسالی برای یک فرد توسط شخص دیگری نیز دریافت می شود.

بخشی از این باگ iOS 12 به اپل آیدی های لینک شده در سیستم برمی گردد و ظاهرا یکی از کاربران راه حلی را برای رفع آن پیدا کرده است. برای رفع این مشکل باید در بخش تنظیمات وارد Messages  شده و سپس روی Send and Receive کلیک کنید. در این بخش همگام سازی Apple ID با پیام ها را غیر فعال کنید. با انجام این کار به جای استفاده از Apple ID برای پیام ها، از شماره همراه استفاده می شود. در پایان رشته پیام های ادغام شده را حذف کنید.

تازه ترین ها
واگذاری
1405/04/02 - 10:02- آسیا

واگذاری حاکمیت دیجیتال ارمنستان به آذربایجان

ارمنستان اعلام کرد که طی یک توافق‌نامه، داوطلبانه حاکمیت دیجیتال را به آذربایجان واگذار می‌کند.

انتقاد
1405/04/02 - 09:45- تلگرام

انتقاد دوروف از مسدودسازی تلگرام در هند

بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام تأکید کرد که این اقدام میلیون‌ها کاربر عادی را متضرر کرده و تأثیر چندانی در جلوگیری از افشای سؤالات امتحانی نداشته است.

ضربه
1405/04/02 - 09:43- جرم سایبری

ضربه بین‌المللی به شبکه بدافزاری مرتبط با گروه هکری روسی

نهادهای مجری قانون در چند کشور با اجرای یک عملیات مشترک بین‌المللی، شبکه بدافزاری مرتبط با گروه سایبری روسی موسوم به اویل کورپ را هدف قرار دادند.