about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

سرانجام اینتل نقشه راه خود را برای ورود به بازار استخراج ارزهای دیجیتال منتشر و اعلام کرد تراشه‌های ماینینگ این شرکت در آینده‌ای نزدیک راهی بازار می‌شود.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ؛ فرآیند استخراج ارز دیجیتال با کارت‌های گرافیک گره خورده و بیشتر کاربران کمبود این قطعه سخت‌افزاری را با استخراج اتریوم مرتبط می‌دانند. پیش از این شایعه شده بود که اینتل احتمالاً در حال کار بر روی یک تراشه اختصاصی برای ماینینگ بوده که از آن با عنوان Bonanza Mine نام برده می‌شود.

اما حالا اینتل با انتشار پستی در وبلاگ خود به این موضوع اذعان کرده و گفته که از تمام توان خود برای توسعه فناوری‌های بهینه بهره خواهد برد. این شرکت اعلام کرده اولین تراشه‌های ماینینگ خود را به شرکت‌های BLOCK (اسکوئر سابق که توسط جک دورسی مدیریت می‌شود)، Argo Blockchain و GRID تحویل خواهد داد.

اینتل به منظور طراحی و ساخت تراشه‌های مخصوص استخراج در بلاکچین واحد جدیدی را تحت عنوان Custom Compute Group به وجود آورده که زیر نظر مدیر واحد کارت‌های گرافیک و سیستم‌های رایانشی شتاب‌یافته این شرکت فعالیت خواهد کرد.

البته علاقه اینتل به استخراج بیت کوین چیز جدیدی نبوده و این شرکت در سال 2018 یک تراشه را با هدف استخراج بیت کوین به ثبت رساند. اگرچه اینتل از آن زمان تاکنون در این مورد اطلاعاتی منتشر نکرده ولی به نظر می‌رسد که تیم آبی در تمام طول این مدت در حال کار بر روی این تراشه بوده و اکنون زمان معرفی تراشه‌های Bonanza Mine فرا رسیده است. تراشه‌ای که با اندازه 14.2 میلی‌متر مربعی خود قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را در اختیار ماینرها قرار می‌دهد.

البته تیم آبی پا را از این فراتر گذاشته و به سراغ نسل دوم این تراشه‌ها با نام BMZ2 رفته است. تراشه BMZ2 دارای نوعی معماری اختصاصی است که به‌طور ویژه برای افزایش سرعت پردازش‌های SHA-256 با ولتاژ بسیار پایین طراحی شده است.

در واقع، اینتل مدعی است که این تراشه‌های بهینه به ازای هر وات بیش از 1000 برابر بهتر از GPUهای مبتنی بر SHA-256 رایج در بازار عمل می‌کنند. شایعه شده که تراشه BMZ2 با فناوری 5 نانومتری شرکت TSMC ساخته خواهد شد.

البته برای استخراج ارزهای مبتنی بر هش SHA-256 کمتر از GPU استفاده می‌شوند و ماینرها معمولا برای استخراج بیت کوین از تراشه‌های اختصاصی ASIC بهر می‌برند ولی این تراشه‌ها بسیار گران هستند.

در انتها باید گفت که اینتل با معرفی دستگاه‌های ماینر خود به دنبال رقابت با سازندگان تراشه ماینینگ مانند Bitmain و MicroBT بوده تا بخشی از این بازار پر سود را از آن خود کند.

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد