about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

نیروی دریایی آمریکا، برای کنترل یکی از قسمت‌های جدیدترین زیردریایی‌ خود یعنی USS Colorado، از یک کنترلر ۱۲ ساله، یعنی کنترلر ایکس‌باکس 360 استفاده خواهد کرد.

به گزارش کارگروه بین الملل سایبربان؛ نیروی دریایی آمریکا، برای کنترل یکی از قسمت‌های جدیدترین زیردریایی‌ خود از کنترلر ایکس‌باکس 360 استفاده خواهد کرد. این زیردریایی با ۳۷۷ فوت طول و ۷۸۰۰ تن وزن، اولین زیردریایی‌ای خواهد بود که در کنترل برخی از قسمت‌هایش از یک کنترلر ایکس‌باکس استفاده می‌شود.

از این کنترلرها برای کنترل دکل‌های فوتونیک زیردریایی استفاده خواهد شد؛ در زیردریایی‌های مدرن، برای دیدن سطح روی آب به جای استفاده از پریسکوب‌های چرخشی، از دکل‌های فوتونیک استفاده می‌شود. قرار است در زیردریایی USS Colorado، این دکل‌ها با کنترلر ایکس‌باکس ۳۶۰ کنترل شوند. فرمانده رید کوئپ در مصاحبه با وب‌سایت usatoday گفت که به دلیل آشنا بودن نیروهای جدید با این کنترلر و صرف جویی در هزینه‌ها، تصمیم گرفتند که از قطعات تجاری در دسترس، همچون کنترلر ایکس‌باکس 360 استفاده کنند. 

نیروی دریایی آمریکا در صفحه توییترش اینگونه به تبلیغ زیردریایی جدیدش پرداخت:

نیروی دریایی آمریکا فردا در پایگان New London در گروتون، از جدیدترین زیردریایی تهاجم‌سریع خود رونمایی خواهد کرد.

فرمانده زیردریایی «ویرجینیا کلاس» در مصاحبه با سایت Kotaku گفت که استفاده از کنترلر ایکس‌باکس 360 برای نیروی دریایی خیلی به صرفه است؛ چرا که طراحی یک کنترلر منحصر به فرد و دیگر موارد مرتبط با فرآیند کنترل دکل‌های فوتونی، برای نیروی دریایی هزینه ۳۸ هزار دلاری در بر داشت، درحالی که قیمت یک کنترلر ایکس‌باکس ۳۶۰ کمتر از ۵۰ دلار است.

زیردریایی USS Colorado در نبرد با سایر زیردریایی‌ها، عملیات‌های شناسایی و تجسس و همچنین حمل و نقل سربازان یگان ویژه کاربرد خواهد داشت. به علاوه، این زیردریایی توانایی شلیک موشک‌های Tomahawk را هم خواهد داشت.

ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی آمریکا، در بیانیه‌ای گفت:

USS Colorado شگفتی واقعی تکنولوژی و نوآوری روز دنیا است و در میدان‌های نبرد، نشان خواهد داد که چقدر شرکای صنعتی‌ ما توانا هستند. در جهان امروز، نیاز به جنگ افزارهایی در زیر آب‌ها که قادر به انجام طیف وسیعی از عملیات‌های ساحلی و دریایی هستند کاملا احساس می‌شود. من اطمینان دارم که کلرادو با افتخار برای ده‌ها سال از مردم‌مان دفاع خواهد کرد.

این اولین باری نیست که نیروهای نظامی آمریکا از یک کنترلر ایکس‌باکس برای کنترل جنگ افزارهای‌شان استفاده می‌کنند؛ در سال ۲۰۱۴، ارتش آمریکا یک Lasser Cannon (توپ لیزری) را معرفی کرد که با کنترلر یکس‌باکس 360 کنترل می‌شد.

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد