ادعای حمله سایبری روسها به شهر لویف اوکراین
به گزارش کارگروه بینالملل سایبربان؛ منابع اوکراینی به نقل از معاون اول شهردار شهر لویف مدعی شدند روسها به کمک حمله سایبری پروندههای شورای شهر لویف را به سرقت برده و منتشر کردهاند.
آندری موسکالنکو (Andriy Moskalenko)، معاون اول شهردار لویف در فیسبوک مدعی شد:
بر اساس دادهها روسیه علاوه بر موشک، از جبهه فناوری اطلاعات نیز استفاده میکند. هکرها علاوه بر نفوذ به سیستم مدیریت شهری، میخواستند اطلاعات ما را نیز دریافت کنند. باوجود تمامی سیستمهای حفاظتی، بخشی از فایلهای کاری به سرقت رفته و در کانالهای تلگرامی روسها منتشر شده است.
به گفته موسکالنکو، هدف اصلی از این حمله که در 13 مه رخ داد، غیرفعال کردن سیستم مدیریت شهری بود و به همین دلیل آنها زیرساختهای فناوری اطلاعات و سرورهای شهر را هدف قرار دادند.
این مقام مسئول در ادامه مدعی شد:
بر اساس ارزیابی کارشناسان، این یکی از بزرگترین حملات به شهرها از زمان استقلال بوده است.
موسکالنکو در انتها توضیح داد:
به لطف هماهنگی همه سرویسها، حمله یاد شده بر جنبههای اساسی مدیریت شهری تأثیری نداشت. بخشی از خدمات بهطور موقت از کار افتاد. ما در دو شب و دو روز موفق شدیم برخی از خدمات را بازیابی کنیم. مابقی خدمات نیز در گامهای بعدی بازیابی خواهند شد.
در حالی این ادعاها و اتهامات علیه روسیه مطرح میشود که مقامات روسی دخالت و دست داشتن در هرگونه حمله سایبری را بهطور مرتب تکذیب میکنند.