آیفونهای ۲۰۱۹ باقابلیتهای بلوتوثی جدید معرفی میشوند
به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ در حال حاضر میتوان دستگاههای بلوتوثی متعددی نظیر اسپیکر، هدفون یا ضبط ماشین را به آیفون متصل کرد اما تنها از یک سیستم امکان پخش وجود دارد. هرچند از طریق ایرپلی ۲ میتوان چند اسپیکر را در نقاط مختلف منزل قرار داده و از طریق بخش HomeKit در سیستمعامل اپل آنها را کنترل کرد اما نرمافزار فعلی اپل انتقال صدا از طریق دستگاههای بلوتوثی معمولی را محدود میکند.
حالا اما سایت ژاپنی «مک اوتاکارا» به نقل از تأمین کنندگان آسیایی از مجهز شدن آیفونهای ۲۰۱۹ به قابلیت انتقال بلوتوثی همزمان صدا به دو دستگاه خبر داده است. این ویژگی به لطف بلوتوث ۵ در پرچمدارهایی نظیر گلکسی اس ۸ و هواوی پی۲۰ لایت ارائهشدهاند.
بر اساس گزارش این سایت امکان پخش ترکهای موزیک مختلف در دو دستگاه وجود ندارد. هرچند در این گزارش به ارائه قابلیت مورد بحث در آیفونهای ۲۰۱۹ اشاره شده اما تضمینی برای مجهز شدن تمامی مدلها به بلوتوث دوگانه وجود ندارد.
بر اساس شایعات فعلی کمپانی اپل احتمالاً در شهریورماه سهگوشی جدید با نامهای آیفون ۱۱، ۱۱ مکس و ۱۱ آر را معرفی خواهد کرد که از نظر ظاهری شباهت قابلتوجهی با سری XS خواهند داشت. از معدود تفاوت آنها باید به دوربین اصلی سهگانه با سنسورهای تله فوتو و فوق عریض اشاره کرد. همچنین انتظار میرود اپل در سال ۲۰۲۰ مدل جدیدی از میان رده آیفون SE را روانه بازار کند که از نظر سختافزاری شبیه آیفون ۸ خواهد بود.