about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

اینترنت کوانتومی فناوری شگفت‌انگیزی بوده که به گفته مقامات و دانشمندان آمریکایی، امکان هک آن وجود ندارد.

به گزارش کارگروه بین الملل سایبربان ؛ اینترنت کوانتومی غیرقابل هک ایده‌ای شگفت‌انگیز بوده که بر اساس تازه‌ترین خبرها از طرف مقامات و دانشمندان ایالات‌متحده، اقدامات اولیه برای عملی کردن ایده آن در حال انجام هستند. 
گفته‌شده که فناوری موردنظر بر اساس تکنولوژی محاسبات کوانتومی عملی خواهد شد و تقریباً امکان هک کردن آن وجود ندارد. در پنجشنبه گذشته، مقامات وزارت انرژی آمریکا (DOE) در کنفرانسی گزارش استراتژی ایالات‌متحده برای آماده‌سازی بستر چنین اینترنتی را ارائه کردند. در این گزارش اعلام‌شده که اقدامات اولیه به‌منظور عملی کردن ایده موردنظر در حال انجام بوده و این کشور قصد دارد تا ورژنی ملی از اینترنت کوانتوم را به‌زودی به راه بیاندازد.
بر اساس اطلاعات موجود، در تکنولوژی اینترنت کوانتومی با استفاده از قوانین مکانیک کوانتوم فرآیند انتقال داده به کمک اینترنت، ایمن‌تر خواهد شد. وزارت DOE هم‌اکنون در حال همکاری با دانشگاه‌ها و محققان صنعتی گوناگونی بوده که تا یک دهه دیگر، نمونه اولیه‌ای از فناوری کوانتومی موردنظر را به راه خواهند انداخت.

عملی کردن ایده اینترنت کوانتومی
در فوریه گذشته بود که دانشمندان یکی از آزمایشگاه‌های وزارت انرژی ایالات‌متحده با همکاری دانشگاه شیکاگو، یک حلقه کوانتومی ۸۳ کیلومتری را در حومه شیکاگو ساختند؛ گفته‌شده که حلقه موردنظر یکی از بلندترین شبکه‌های کوانتومی زمینی در کل آمریکا است. دانشمندان می‌گویند که هدف اصلی از فعالیت‌های آینده آن‌ها ساخت یک شبکه موازی و ایمن‌تر بر اساس ایده در هم تنیدگی کوانتومی یا انتقال ذرات زیر اتمی خواهد بود.
در بیانیه روز پنجشنبه وزارت انرژی آمریکا اعلام‌شده که بزرگ‌ترین مزیت چنین سیستمی دشواری استراق سمع و هک جریان اطلاعاتی بوده که از طریق این شبکه‌ها رد و بدل می‌شوند. مقامات DOE اعلام کرده‌اند که اولین حوزه‌هایی که می‌توانند از قابلیت ضد هک اینترنت کوانتومی استفاده کنند، سیستم‌های بانکداری و بخش خدمات درمانی خواهند بود و درعین‌حال، مسائل امنیت ملی کشور و همچنین ارتباطات خطوط هوایی گوناگون هم می‌توانند از چنین ایمنی باورنکردنی برای انتقال داده بهره ببرند.
در ادامه بیانیه DOE اعلام‌شده که مراحل نهایی عملی کردن این تکنولوژی، به‌کارگیری قوانین مکانیک کوانتوم در ارتباطات شبکه‌های موبایلی و اسمارت‌فون‌ها خواهد بود و انتظار می‌رود که از این طریق، زندگی تمامی کاربران تلفن‌های هوشمند تحت تأثیر قرار بگیرد.
وزارت انرژی آمریکا در حال حاضر ۱۷ آزمایشگاه فوق پیشرفته در سراسر ایالات‌متحده دارد و گفته‌شده که دانشمندان این آزمایشگاه‌ها هم‌اکنون و در آینده مشغول کار بر روی ایده اینترنت کوانتوم خواهند بود. ایده‌ای که در حال حاضر به‌صورت گسترده توسط دولت این کشور موردحمایت قرارگرفته است.
دیوید آوشالوم (David Awschalom)، دانشمند ارشد دانشگاه شیکاگو در این رابطه می‌گوید که پایه‌های فناوری اینترنت کوانتومی و شبکه‌های ارتباطی مکانیک کوانتوم به توانایی ما برای سنتز و دست‌کاری مواد گوناگون در ابعاد اتمی و همچنین کنترل فوتون‌های نوری وابسته خواهد بود.
 

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد