about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

ایرتل گفت که ارائه 5G خود را در بیش از 370 سایت در سراسر کنیا آغاز کرده است.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ اپراتور کنیایی ایرتل (Airtel) از راه‌اندازی خدمات تجاری 5G در این کشور آفریقایی خبر داد.

با این راه‌اندازی، ایرتل به دومین اپراتوری تبدیل شد که پس از سافاریکام (Safaricom)، 5G را در کنیا آغاز کرده است.

ایرتل گفت که ارائه 5G خود را در بیش از 370 سایت در سراسر کشور، در شهرهایی از جمله مومباسا، ناکورو، نایروبی، رودخانه آتی، کیسومو، کاکامگا، سیایا، الدورت و بونگوما آغاز کرده است.

شرکت مخابراتی اعلام کرد که شبکه 5G آن در مناطق خاصی از جمله مناطق مسکونی پرجمعیت، مراکز خرید، بیمارستان‌ها و مناطق تجاری مرکزی متمرکز خواهد شد.

آشیش مالهوترا (Ashish Malhotra)، مدیر عامل ایرتل در کنیا گفت :

«Airtel 5G بخش‌های مختلفی مانند شهرهای هوشمند، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، سیستم‌های حمل‌ونقل، سرگرمی و موارد دیگر را متحول خواهد کرد و آینده کنیا را شکل خواهد داد.»

ایرتل در کنیا یک شرکت تابعه از گروه مخابراتی هند بهارتی ایرتل است و از سال 2010 در کنیا فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر به بیش از 16.2 میلیون مشتری در کنیا خدمات ارائه می‌دهد.

اپراتور رقیب سافاریکام در اکتبر سال گذشته خدمات 5G را در نایروبی، کیسومو، کیسی، کاکامگا و مومباسا راه‌اندازی کرده بود.

ماه گذشته، ایرتل همچنین خدمات 5G خود را در نیجریه راه‌اندازی کرد. سرویس 5G در مرحله اولیه در ابوجا، لاگوس و پورت هارکورت در دسترس است و برنامه‌هایی برای گسترش آن به شهرهای دیگر نیجریه در آینده نزدیک وجود دارد.

شرکت مخابراتی تصریح کرد که این مشتریان می‌توانند از یک روتر سازگار با 5G برای دسترسی به خدمات ثابت یا یک گوشی یا تبلت آماده 5G برای دسترسی به خدمات تلفن همراه استفاده کنند.

در دسامبر 2022، ایرتل 100 مگا هرتز طیف را در باند 3.5 گیگاهرتز تضمین کرد، زیرا تنها پیشنهاد دهنده در مزایده انجام شده از سوی کمیسیون ارتباطات نیجریه (NCC) بود. ماه بعد، مخابرات آفریقایی 2×10 مگا هرتز بیشتر در باند 2.6 گیگاهرتز تضمین کرد.

ایرتل برنامه‌ریزی کرده که از فرکانس‌های باند 3.5 گیگاهرتز برای استقرار خدمات 5G خود استفاده کند، در حالیکه از طیف در باند 2.6 گیگاهرتز برای افزایش ظرفیت شبکه مخابراتی استفاده خواهد شد.

ایرتل نیجریه اخیراً مجوز طیف 2×10 مگاهرتز 2.1 گیگاهرتز خود را تمدید کرده است. اوایل سال جاری، ایرتل نیجریه خدمات « Voice Over Long Term Evolution (VoLTE) » را نیز در این کشور معرفی کرد.

سونیل میتال (Sunil Mittal)، رئیس شرکت بهارتی توضیح داد که ایرتل سالانه 700 میلیون دلار در نیجریه طی 3 تا 4 سال آینده در بحبوحه عرضه 5G در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بهارتی شرکت مادر ایرتل است.

در آفریقا، ایرتل در چندین کشور از جمله نیجریه، کنیا، اوگاندا، رواندا، تانزانیا، چاد، گابن، ماداگاسکار و جمهوری کنگو فعالیت می‌کند.

منبع:

تازه ترین ها
بیش
1405/04/01 - 16:36- آسیب پذیری

بیش از ۴ هزار روتر دی‌لینک به بات‌نت AryStinger آلوده شدند

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بات‌نت جدیدی با نام AryStinger خبر داده‌اند که با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های قدیمی، بیش از ۴ هزار روتر فرسوده دی‌لینک را آلوده کرده است.

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اذعان
1405/01/23 - 16:31- ایران

اذعان رسانه غربی به موفقیت ایران در جنگ رسانه‌ای برابر آمریکا

رسانه های غربی اعتراف کردند ایران در جنگ رسانه ای با استفاده از هوش مصنوعی دست برتر را دارد